اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

«بسته مطالعاتی عاشورا» ویژه ایام محرم

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹ ق.ظ



به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سیر مطالعاتی عاشورا توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با پیشنهاد محمدرضا سنگری، ‌شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبیات دینی  منتشر شد و در دسترس عاشقان اهل بیت(ع) و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های دینی قرار گرفت.

بسته مطالعاتی عاشورا تعداد مناسبی از منابع مطالعاتی ارزشمند با موضوع عاشورا و نهضت عظیم حسین(علیه‌السلام) را یک‌جا به مخاطبان علاقه‌مند ارائه می‌دهد؛ مخاطب را در انتخاب منابع و آثار قابل اعتماد کمک می‌کند و در نهایت تحریفات، برساخته‌ها و انحرافات را نشان می‌دهد تا چهره حقیقی عاشورا نشان داده شود.

این بسته در سه سطح کودک،‌ نوجوان، جوانان و بزرگسالان تدوین شده است. در سطح نخست که به کودکان اختصاص یافته؛ کتاب‌ها به شکل داستان توصیف عاشورا و شعر کودکان بود به معرفی یاران و صحابه اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازد.

در سطح نوجوان علاوه بر معرفی و تبیین منش شخصیت‌ها و صحابه حسینی، کتاب‌ها با موضوعات شخصیت‌های عاشورایی، مقتل، ادبیات، تحلیل عاشورا و پرسش‌ها و پاسخ‌ها دسته بندی شده‌اند.

در سومین سطح که به گروه سنی جوانان و بزرگسالان اختصاص یافته کتاب‌ها با موضوعات مقتل و تاریخ، حوزه فلسفه، حوزه شناخت صحابه و همراهان نهضت حسینی، آموزه‌ها و عبرت‌های عاشورا، تحریفات، بدعت‌ها، فرهنگ، هنر، ادبیات عاشورا و پیامدهای عاشورا معرفی شده‌اند.


منبع : نهاد کتابخانه های عمومی کشور

دانلود «بسته مطالعاتی عاشورا» ویژه ایام محرم



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی