اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

کتاب خوان ماه شهریور

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۱۸ ب.ظ


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «امیرگل‌ها» نوشته حسین سیدی، «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان، و « فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی در قالب ششمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.

خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان شهریور‌ماه 1395 به شرح زیر است:

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نشست کتابخوان در هفته دولت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ق.ظ


همزمان با هفته دولت نشست کتابخوان و جمع خوانی کتاب در اشتهارد برگزار گردید.

در این نشست که با حضور نوجوانان در کتابخانه شهید مطهری برگزارشد 6 نفر از علاقه مندان  به کتاب به معرفی کتابهایی در خصوص شهیدان رجایی و باهنر پرداخته  و همچنین کتاب دشت بان که از سری کتابهای طرح کتابخوان شهریور نیز میباشد  معرفی و سپس جمع خوانی گردید.

زینب عظیمی در حاشیه این نشست با اشاره به طرح کتاب خوان ماه ، یکی از اهداف نشست ها و جمع خوانی ها را معرفی کتابهای این طرح دانست که در جهت تشویق سیر مطالعاتی برای اعضاء بسیار مثبت و کارآمد میباشد. همچنین مشارکت خانوانده ها علی الخصوص کودکان به همراه اعضاء کتابخانه ها را در برنامه های جمع خوانی و نشست های کتابخوان یکی دیگر از اقداماتی دانست که میتوان مشوقی برای ایجاد انگیزه مطالعه در درون جامعه گردیده و عادت به مطالعه را نهادینه گرداند.

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب:

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نشست کتابخوان کودکان درکتابخانه عمومی ملاصدرای اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ


یکصدو بیست و پنجمین نشست کتابخوان استان البرز در کتابخانه عمومی ملاصدرا اشتهارد برگزار گردید .دراین نشست که  ویژه کودکان و نوجوانان بود  شش نفراز اعضاء کودک کتابخانه اقدام به اشتراک گزاری خوانده های خود نمودند.

دراین نشست که باحضوربیش از40 نفرازاعضای نونهال کتابخانه های اشتهارد همراه بودکتابهای  "  حضرت یوسف(ع) توسط یوسف اسلامی "، " قصه هایی ازامیرمومنان علی(ع) توسط میلاد امامی"،"  آدم وحوا توسط  ستاره عینی"، " حصرت صالح(ع) توسط  مهدیه غلامی"، " هابیل وقابیل توسط علیرضا مهدوی " و " حضرت یونس(ع) توسط مهدیس خلج " معرفی گردید.

گفتنی است که نشست های کتابخوان بصورت دوره ای و در کتابخانه های شهرستان به صورت ماهیانه برگزار میگردد و علاقه مندان در هر رده سنی میتوانند برای شرکت در این برنامه چه بصورت معرفی کننده کتاب و یا برای آشنایی با کتابهای خوانده شده توسط دیگران به کتابخانه های  عمومی مراجعه و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد