اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

طرح کتابخوان

طرح ملی "کتاب‌خوان" با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی، به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم ، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی از سیاست‌های طرح کتاب‌خوان است.

در سلسله نشست های این طرح، کتابداران کتابخانه‌های عمومی، نویسندگان، فرهیختگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن ثبت‌نام در طرح کتاب‌خوان، به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود بپردازند و از این طریق کتاب‌های دلخواه خود را با دیگر اهالی کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارند.

در هریک از نشست‌های طرح کتاب‌خوان، هر فرد در مدت زمان تقریبی 7 دقیقه خلاصه‌ای از کتاب موردنظر خود را به دیگر کتاب‌دوستان معرفی می‌کند.

علاقه‌مندان به شرکت در این طرح در استان البرز و معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود می‌توانند با مراجعه با سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به آدرس albprzpl.ir   و بخش ثبت نام کتابخوان مراجعه نمایند.

                                                                

                                             

                                                                                   

« پویش کتاب‌خوان مجازی»

در پویش «کتاب‌خوان مجازی» علاقه‌مندان می‌توانند ضمن معرفی خود و بیان اطلاعاتِ کتاب‌شناختی اثر مورد نظر، کتاب موردنظر خود و یا جمله‌ای زیبا یا بخشی از آنرا در قالب ویدئو‌های کوتاه به مدت 1 الی 7 دقیقه معرفی و با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

طبق اطلاعات اعلام شده در این فراخوان شرکت افراد در این پویش فاقد هرگونه محدودیت است و همه گروه‌های سنی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند.

 

متقاضیان شرکت و همراهی در این طرح سراسری می‌توانند پس از انتخاب یک جمله خواندنی و زیبا از یک کتاب، بازخوانی بخشی از یک کتاب خوانده شده و یا معرفی کامل یک کتاب پیش‌تر خوانده شده و به اشتراک گذاشتن آن در یک ویدئوی کوتاه در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند.

در بخش دیگری از این فراخوان با اشاره به تهیه ویدئوهای کوتاه معرفی کتاب، خاطرنشان شده است: «زمان ویدئوهای تهیه شده می‌بایست از یک تا هفت دقیقه باشد (ویدئوها با زمان کوتاهتر بیشتر دیده می‌شوند) و اطلاعات کتاب‌ ارائه شده و معرفی کننده مشخص، صحیح و واضح باشد.»

اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل نهاد در ادامه این فراخوان در توضیح نحوه ارسال ویدئوهای آماده شده، آورده است: «علاقه‌مندان به حضور در پویش «کتاب‌خوان مجازی» می‌بایست با مراجعه به کانال ketabclip@  طبق شیوه اطلاع‌رسانی شده ویدئوهای تولیدی خود را ارسال کنند.»

در بخش پایانی این فراخوان ضمن تأکید بر حجم فایل‌های ارسالی که می‌بایست متناسب با انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند، تصریح شده است: در طول سال جاری نیز در چند نوبت نسبت به ارزیابی ویدئو‌های ارسالی اقدام و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. ‌