اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

کودکان اشتهاردی در صدو بیست و هفتمین نشست کتابخوان البرز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ق.ظ


یکصدو بیست و هفتمین نشست کتابخوان در استان البرزتوسط  کودکان اشتهاردی برگزار  گردید .در این نشست که با هماهنگی اولیاء ، مربیان و کتابداران کتابخانه شهید مطهری در دبستان قرآنی ولی عصر (عج) اجرا گردید  شش کتاب توسط دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول معرفی گردید.

راحله نمکی کتابدار کتابخانه شهید مطری در خصوص نحوه اجرا این نشست گفت : با توجه به این که کودکان پیش دبستانی خود قادر به خواندن کتابها نیستند از قبل با اولیاء هماهنگی صورت پذیرفت تا کتابها برای کودکان خوانده شده و در نشست توسط این شش نفر برای سایر دانش آموزان معرفی گردد.

مربیان این دبستان نیز ضمن خشنودی از برگزاری این نشست  علاقه به مطالعه ، افزایش مهارت صحبت کردن در جمع و بالا رفتن اعتماد به نفس در بین کودکان را از مزایای قابل لمس این نشست دانستند .

در این نشست کتابهای کلاغ با هوش نوشته طاهره نیازمند، آرزوهای بزرگ نوشته داریوش صادقی ، آداب شکلات نوشته میر محمد صادقی ، بهترین مسافر نوشته طیبه براز، دوفرشته دو برادر نوشته فریبا کلهر و کتاب سفر آرزو نوشته لینا گیلانی توسط کودکان معرفی گردیدند.

(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

مثنوی خوانی در کانون ادبی اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷ ب.ظ



کانون ادبی اشتهارد با حضور جمعی از فرهیختگان و شعرای شهرستان  اولین جلسه " مثنوی خوانی " و شرحی  بر ابیات آن را ، در روز  سه شنبه مورخ 19/5/95 در کتابخانه عمومی ملاصدرای اشتهارد برگزار نمود.

در این مراسم ابتدا اعضاء کانون به هم اندیشی وتبادل نظر در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیتهای کانون پرداختند و در ادامه جمعی از شعرای توانمند شهرمان سروده های خود را قرائت نمودند و سپس استاد دانشگاه جناب دکتر وحید عرب با قرائت و تفسیر اشعار "مثنوی معنوی مولانا" پرداختند.

احمد شاهبیگ مسئول کانون ادبی اشتهارد در حاشیه این نشست از حضور فعال و گرم دوستاران شعر و ادب در مدت کوتاه شروع به کار این کانون خبر داد و از کلیه علاقه مندان در زمینه های شعر و متون ادبی جهت حضور در این جلسات دعوت بعمل آورد.

کانون ادبی اشتهارد به مدت یک ماه است که کار خود را آغاز و جلسات آن  در روزهای سه شنبه عصر برگزار میگردد. 

(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

کانون ادبی شهرستان اشتهارد افتتاح گردید

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

سه شنبه ۱۲ مرداد با حضور جمعی از فرهیختگان ، اساتید ،و شعرای شهرستان اشتهارد، کانون ادبی این شهرستان آغاز به کار نمود.

 این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز گردید و در ادامه مسئول کانون ادبی شهرستان احمد شاه بیگ، اهداف و برنامه های کانون ادبی را تشریح و از همه ادب دوستان دعوت به حضور در برنامه های کانون نمود .

در ادامه نصرالله خلج شاعر پیشکسوت اشتهاردی به قرائت چند شعر از دیوان خود پرداخت و همچنین شاعران جوان اشتهاردی نیز اشعاری  در مدح امام زمان (عج) ، ائمه اطهار ، مدافعان حرم و موضوعات دیگر در قالبهای مختلف شعری پرداختند.  

در این مراسم ،دکتر وحید عرب در سخنرانی خود به اهمیت و ارزش کانونهای ادبی اشاره نمود و یکی از راه های استعداد یابی و پیشرفت جوانان و نوجوانان در نویسندگی و شاعری را استمرار کانون ادبی شهرستان دانست .

همچنین وی ضمن تشکر از زحمات دکتر پارسا نصب در جمع آوری واژگان گویش اشتهاردی ، همه ادب دوستان و اهالی شهرستان را دعوت به حفظ و نگهداری این گویش در قالب های مختلف ادبی و هنری از جمله شعر و نثر نمود. 


(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نشست کتابخوان اعضای بزرگسال و نوجوان درکتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ

هشتاد و چهارمین نشست کتابخانه ای استان البرز در کتابخانه عمومی ملاصدرا اشتهارد برگزار گردید.  دراین نشست که مربوط به بانوان  نوجوان و بزرگسال بود 6 نفرازاعضاء نمونه کتابخانه اقدام به اشتراک گزاری خوانده های خود نمودند.

مجید قاجارگیر مسئول کتابخانه ضمن مثبت ارزیابی نمودن این نشست و رضایت حاضران از این برنامه ، از تداوم این نشست ها در طول سال جاری خبر داد . دراین نشست بیش از 40 نفر از بانوان و مادران عضو به همراه تعدادی از کتابداران حضور داشتند.

خلاصه کتابهای خوانده شده به شرح ذیل می باشد:

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد