اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

نشست کتابخوان اعضای بزرگسال و نوجوان درکتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ

هشتاد و چهارمین نشست کتابخانه ای استان البرز در کتابخانه عمومی ملاصدرا اشتهارد برگزار گردید.  دراین نشست که مربوط به بانوان  نوجوان و بزرگسال بود 6 نفرازاعضاء نمونه کتابخانه اقدام به اشتراک گزاری خوانده های خود نمودند.

مجید قاجارگیر مسئول کتابخانه ضمن مثبت ارزیابی نمودن این نشست و رضایت حاضران از این برنامه ، از تداوم این نشست ها در طول سال جاری خبر داد . دراین نشست بیش از 40 نفر از بانوان و مادران عضو به همراه تعدادی از کتابداران حضور داشتند.

خلاصه کتابهای خوانده شده به شرح ذیل می باشد:

خلاصه کتاب  آثاروبرکات صلوات  :

 دراین کتاب درخصوص آثار وبرکات صلوات مطالبی به شرح ذیل را می خوانیم:

1-کیفیت صلوات از بیان مولای متقیان 2-آداب صلوات 3-صلوات قبل از تدریس و تعلیم و هر کار دیگر 4- صلوات خداوند متعال و فرشتگانش 5-سزای صلوات نفرستادن

6-صلوات ،‌وسیله ی عبور از پل صراط  7- سنگینی نامه ی اعمال با صلوات  8-اول فرستنده صلوات خداست 9- صلوات باعث کم شدن گناه و زیاد شدن ثواب  10- استجابت دعا با صلوات  11- شروع دعا با صلوات و ختمش نیز صلوات  12- صلوات جبران کننده ی گناهان    13  -فضیلت صلوات درایام هفته   14 -هزار بار صلوات در روز جمعه  15- صلوات وسیله روا شدن حاجات   16- صلوات وسیله برآمدن حاجات دنیاو آخرت  17- صلوات مانع نوشته شدن گناه  18- صلوات وسیله شفاعت حضرت رسول اکرم  19 -صلوات باعث سنگینی کفه ی حسنات   20 -اثر صلوات بعد از بوئیدن گل  21- فضیلت نوشتن صلوات  22- صلوات وسیله ی تقرب به خدا

خلاصه کتاب  قصه های خوب برای بچه های خوب :

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مجموعه کتابی است به قلم مهدی آذر یزدی که در آن، داستان‌های کهن را برای کودکان و به زبان کودکانه، بازنویسی کرده است. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد. ادبیات پارسی از گنجینه های ادبیات جهان است چه در نظم و چه در نثر، و از غنی ترین منابع ادبی ما همین میراث ادبی شعرای ارجمندمان است. متاسفانه به دلایلی از جمله فاصله ی زبانی،سخت بودن لغات، استفاده ی زیاد از لغات و روایات عربی، زبان شعری دشوار و ... ارتباط نسل جدید و نسل کتابخوان ما با این سرچشمه های زلال اخلاق و معنویت قطع شده و داستان های آنها از یادها رفته است. شادروان مهدی آذر یزدی از کسانی بود که می خواست این فاصله ی زبانی را میان متون کلاسیک و نسل جدید از میان بردارد، و به راستی در این کار فردی موفق بود.

مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» شامل هشت جلد: «قصه های کلیله و دمنه»، «قصه های مرزبان نامه»، «قصه های سندباد نامه و قابوس نامه»، «قصه های مثنوی مولوی»، «قصه های قرآن»، «قصه های شیخ عطار»، «قصه های گلستان و ملستان» و «قصه های چهارده معصوم (ع)» می باشد.

خلاصه کتاب  خشمت رابسوزان قبل ازآنکه خشم تورابسوزاند :

 

کتاب خشمت را بسوزان قبل از آنکه خشم تو را بسوزاند شامل 4 بخش کلی است؛کنترل خشم - معجزه ی تفاهم - جادوی بخشش - درمان با شادی

     نویسنده در ابتدای هر بخش در مورد این مفاهیم، توضیحات و داستان هایی بیان می کنه و در انتهای هر بخش تعدادی پیشنهاد عملی، برای تمرین و بکارگیری - مثلا در بخش اول برای کنترل خشم - ارائه می ده.

چند جمله از کتاب:

   - شما کاملا لباس نپوشیده اید مگر وقتی لبخند بر لب آورید. "مهاتما گاندی"

   - اگر فقط یاد بگیریم در همه ی موقعیت ها و مراحل حیات، به او اعتماد داشته باشیم هرگز به ناامیدی یا افسردگی دچار نخواهیم شد.

   - هرگز به کسی اجازه نمی دهم آنقدر مرا تحقیر کند که از او نفرت پیدا کنم! "جورج واشنگتن کارور"

   - همیشه نفعی پنهان در هر چیزی که اتفاق می افتد، وجود دارد.

   - باید یاد بگیریم یکدیگر را درک کنیم وگرنه از هم دور می افتیم. راه دیگری نیست!

خلاصه کتاب  : قصه های شیرین شاهنامه فردوسی

  کتاب «قصه های شیرین شاهنامه» که در 2 جلد منتشر شده است. این کتاب ساده نویسی شاهنامه ی فردوسی برای درک کودکان و نوجوانان است که از پادشاهی «کیومرث» آغاز می شود و تا داستان مرگ رستم به دست شغاد برادر فریبکارش ادامه می یابد.

 شعبانی در بازنویسی این اثر تمام تلاش خود را برای ساده نویسی اثرانجام داده است و به اصل داستانهای شاهنامه نیز وفادار است. قصه های شیرین شاهنامه حتی قابلیت این را دارد که مخاطب بزرگسال را که از فهم ابیات شاهنامه عاجز است را به خود جذب کند و تا آخر داستان با خود همراه سازد.

شعبانی در مقدمه ی این کتاب می گوید : «کوشیده‌ام کتاب را متناسب با درک و دریافت نوجوانان ارائه دهم. به همین علت از افراط در ساده‌نویسی پرهیز کرده و سعی شده بین نثر فعلی و شعر فردوسی هماهنگی باشد

شاهنامه حماسه‌ای منظوم و شامل حدود ۶۰ هزار بیت و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین حماسه‌های جهان است که سرایش آن سی سال به طول انجامید. محتوای این شاهکار ادبی، اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ ایران از ابتدا تا فتح ایران توسط اعراب در سده هفتم است و حاصل رنج سالیان فردوسی ، شاعر بزرگ فارسی، داستان فراز و فرود، غم و شادی، رنج و آسایش و شکست و پیروزی یک ملت است.

اسدالله شعبانی با گزینش گوشه‌هایی از این کتاب عظیم و ساده‌نویسی و شرح ابیات، تلاش کرده است تا کودکان و نوجوانان کشورمان را با این اثر بزرگ ایران زمین آشنا سازد.

گفتنی است که کار تصویرگری این مجموعه بر عهده «کریم نصر»  بوده است.

خلاصه کتاب اعترافات غلامان:

 این اثر روایت برهه‌ای از تاریخ است که دارای اهمیت فراوانی است و به چراهای بسیار پاسخ می‌دهد و فرازهای تاریخی را بازگو می‌کند که تعیین‌کننده بوده‌اند و مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند و به شهادت امامی انجامیده‌اند که اینک مرقد مطهرشان مأمن و پناه بسیاری از دل‌شکستگان و حاجتمندان و آرزوی دوستدارانشان است. این داستان کشش و جاذبة کافی را برای ادامه و خواندن تا پایان دارد. اگرچه مطالعة داستان برای گروه‌های سنی «ه» مناسب است، اما بزرگ‌ترها هم می‌توانند از محتوای جذاب و قلم مؤثر آن بهره‌مند شوند.

در فصل نخست این کتاب ده فصلی می‌خوانیم:

«ما سی غلامیم که آنچه را در آن سه سال بر ما رفت مرور می‌کنیم آن را به خود بازمی‌گوییم تا دریابیم شقی هستیم یا آمرزیده. می‌خواهیم دریابیم دستمان به خون فرزند رسول خدا(ص) آلوده است یا خیر، هرکدام از ما آنچه را دیده به دیگران بازمی‌گوید .شما هم بشنوید و بر ما قضاوت کنید

خلاصه کتاب پایی که جا ماند :

  پایی که جا ماند، کتابی است به نویسندگی سید ناصر حسینی‌پور که وی آنرا به یک گروهبان عراقی (سرنگهبان اردوگاه ۱۶ تکریت، که در زمان اسارت که او را بسیار شکنجه و آزار داده) تقدیم کرده است. این کتاب ۱۵ فصل دارد و پایان کتاب به اسناد و عکس‌ها و فهرست اعلام اختصاص دارد.

سید ناصر چهارده سالگی به جبهه می‌رود و شانزده سالگی در آخرین روزهای جنگ، در حالی که دیده‌بان است و در واحد اطلاعات فعالیت می‌کند، در جزیرة مجنون به اسارت عراقی‌ها درمی‌آید؛ وقتی اسیر می‌شود یک پایش تقریباً قطع شده و به رگ و پوستی بند بوده است. او زمان اسارت با زحمت و بطور پنهان سازی خاطراتش را نوشته و نگهداری می کند و پس از اسارت موفق می شود با خود به ایران آورد. او به روایت اتفاقاتی که در جبهه و دورة اسارت گذرانده، پرداخته و نوشته است که زمان اسارت پایش عفونت کرده و نهایتاً عراقی‌ها پایش را قطع می‌کنند. سید ناصر جزو بیست هزار اسیر ایرانی در تکریت است که مفقودالاثر و از حقوق اسیر جنگی بی‌بهره‌اند. شهریور ۱۳۶۹، سید ناصر و اسرای دیگر با هواپیما عازم ایران می‌شوند

منبع خبر : روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان اشتهارد




  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی