اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان و مسئولین هئیت های ورزشی اشتهارد از کتابخانه های عمومی شهرستان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۴۴ ب.ظ

در روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ، رئیس اداره ورزش و جوانان اشتهارد به همراه  روئسای هیئت های ورزشی این شهرستان از کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد بازدید نمودند .

در این دیدار تک فلاح رئیس اداره کتابخانه ها ضمن خیر مقدم و تبریک هفته جوان خدمات کتابخانه های عمومی را به مهمانان معرفی و برنامه های کتابخانه های اشتهارد در این هفته را شرح داد و ا ز نمایشگاه کتابی که به همین مناسبت در کتابخانه ها دائر گردیده بودن دیدن نمودند .

افشاری رئیس اداره ورزش و جوانان اشتهارد نیز ضمن تبریک اعیاد شعبان و هفته جوان ، امور فرهنگی را یکی از مهمترین شاخصه های بیشرفت در جامعه دانست و خواستار ایجاد تعامل بیش از پیش اداره ورزش و جوانان و اداره کتابخانه ها گردید.

در ادامه نیز طی نشستی ، راهکارهای همکاری بین این دو اداره در سال اقدام و عمل بررسی گردید.

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی شهید مطهری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ

کتابخانه شهید مطهری اشتهارد میزبان اعضاء کودک و دانش آموزان  بود تا  اولین نشست کتابخوان کودک در سال 95 در این کتابخانه برگزار گردد.
در این نشست  که  کودکان از  گروه  سنی  ب و ج در آن حضور داشتند ، شش نفر به معرفی کتابهای خود پرداختند و در پایان نیز از ارائه دهندگان تقدیر شد.

خلاصه ای از کتابهای ارائه شده در ادامه مطلب آمده است است :

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نشست کتابخوان کودک و نوجوان در کتابخانه امام رضا (ع) برگزار گردید

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۸ ب.ظ



دومین نشست کتابخوان کودک و نوجوان کتابخانه عمومی امام رضا (ع) برگزار شد. قربانعلی اسلامی مسئول کتابخانه امام رضا (ع) در این خصوص گفت : پس از تجربه اول این برنامه و استقبال دانش آموزان ، با هماهنگی صورت گرفته با دبستان ابتدایی وحدت روستای پلنگ اباد این نشست در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) برگزار گردید و در آینده شاهد این دست برنامه ها جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه خواهیم بود.

در این نشست 13 نفر از کودکان و نوجوانان به معرفی کتاب های خود پرداختند که در ادامه مطلب به خلاصه ای از این کتابها پرداخته شده است :

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

برپایی نشست کتابخوان ویژه دانش آموزان در کتابخانه عمومی ملاصدرا اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ

اولین نشست کتابخوان دانش آموزی شهرستان اشتهارد در سال 1395 به میزبانی کتابخانه عمومی ملاصدرا برگزار گردید. در این نشست 60 نفر  دانش آموزان  علاقه مند به مطالعه و کتابخوانی  از مدرسه ابتدایی الغدیر حضور داشتند که  در سالن کتابخانه فرهنگسرا برگزار گردید و نه نفر از دانش آموزان به معرفی کتابهای منتخب خود پرداختند.

این نشست که با هماهنگی مجید قاجارگیر مسئول کتابخانه عمومی ملاصدرا  برگزار گردید مورد استقبال دانش آموزان و مربیان حاضر قرار گرفت و در انتها به نفراتی که به ارائه کتاب پرداختند به رسم یادبود لوح تقدیر و کتاب اهداء گردید.


خلاصه کتابهای ارائه شده به شرح زیر میباشد:

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز میزبان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵ ب.ظ

اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز میزبان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان درسال جاری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای سومین سال پیاپی توسط استان البرز در سطح استان و همسو با سایر استان های کشور  همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و    ترویج سبک زندگی رضوی  برگزار می‌شود.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره است. برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» نیز یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره می‌باشد.


منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

دیدار معاونت اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز از کتابخانه های اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ


صبح امروز معاونت اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز  از کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد بازدید نمودند. در این دیدار که به همراه کارشناس امور کتابخانه ها ، کارشناس امور فرهنگی و کارشناس منابع اداره کل صورت پذیرفت  . دکتر صابری در دیدار از کتابخانه عمومی امام رضا (ع) روستای پلنگ آباد محوطه این کتابخانه را محلی مناسب جهت ایجاد فضای سبز و استفاده از آن برای مطالعه مراجعه کنندگان ارزیابی نمود . همچنین کتابخانه عمومی استاد محمدی را با توجه به کمبود فضا نیازمند افزایش بنا و یا تغییرات داخلی جهت بهسازی در فضای داخلی دانست و ضمن اشاره به سیاست های نهاد در سال 1395 در خصوص شاداب سازی کتابخانه های عمومی خواستار اجرای این مهم در کتابخانه های شهرستان اشتهارد گردید.
در این بازدید کارکنان شهرستان اشتهارد نیز با معاونت اداره کل و کارشناسان دیدار و در خصوص مشکلات و موارد مورد نیاز به گفتگو پرداختند.

در ادامه  تک فلاح رئیس اداره کتابخانه های شهرستان اشتهارد ضمن تشکر از حضور دکتر صابری و کارشناسان ستادی در شهرستان اشتهارد گزارشی از شاخصه های کتابخانه های شهرستان ارائه و  برخی برنامه های این شهرستان را جهت اجرا در سال 1395 با توجه به سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی عنوان نمود.
اشتهارد دارای 4 کتابخانه عمومی نهادی  میباشد .

(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب......)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

معرفی کتابهای طرح «کتاب‌ خوان ماه » اردیبهشت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ب.ظ

از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد اعلام شد؛

معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» اردیبهشت   1395

 



معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه»، «آنک آن یتیم نظر کرده»، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» را در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت 95 معرفی کرد. 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» نوشته حسین سیدی در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند. 

در این طرح ابتدا برای هر ماه 4 عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود. 

گفتنی است در این طرح هر ماه 4 کتاب در موضوعات عمومی از سوی نهاد ارائه می‌شود؛ معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود. هرچند در هر ماه 4 کتاب معرفی می‌شود،‌ اما تبلیغ و ترویج این کتاب‌ها تا پایان سال ادامه دارد و مجموعاً در طول سال جاری به لطف خدا 50 کتاب تبلیغ و ترویج خواهد شد.

منبع : نهاد کتابخانه های عمومی کشور (iranpl.ir)

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است. 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال. 

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه. 

عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریک عرض میکنم. عیدتان مبارک باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریک عرض میکنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد