اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

نشست کتابخوان زنان خانه د ار درکتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶ ب.ظ


از سلسله نشست های کتابخوان کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد، نشست کتابخوان ویژه زنان خانه دار  صبح روزدوشنبه مورخ 17/3/95 در کتابخانه عمومی ملاصدرا اشتهارد برگزار گردید.  دراین نشست که باحضور بیش از 40 نفر از بانوان و مادران عضو همراه بود  ،شش نفر  به معرفی 6 کتاب باعناوین" سیمای آفتاب: خاطرات ناب از زندگانی الهی سیاسی امام خمینی(ره)"، "عسل درمانی"،" روی ماه خداراببوس"، "پنجشنبه فیروزه ای"، "من زنده ام: خاطرات دوران اسارت" و "اجرای راز قانون جذب درزندگی" نمودند.. گفتنی است درحاشیه این مراسم نمایشگاه کتابی به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) نیز برگزارشد .

خلاصه کتابهای خوانده شده به شرح ذیل می باشد : 

خلاصه کتاب سیمای آفتاب: خاطرات ناب از زندگانی الهی سیاسی امام خمینی(ره) : کتاب سیمای آفتاب به نوشته احمد پور ترکمانی درصدد است تا با بیان برهه‌هایی از زندگی این بزرگ‌مرد همیشه تاریخ، گوشه‌ای از بی‌کران روح بلند ایشان را به تصویر بکشاند تا برای نسل جدید انقلاب خصوصا دانشجویان یک سرمشق و نصب‌العین باشد.  کتاب حاضر حاصل تحقیقات و عصاره ده‌ها کتاب، صدها مجله، هفته‌نامه، ویژه‌نامه و روزنامه‌ای است که از سال 1342 تا سال 1384 در قالب 1500 منبع در رابطه با امام نوشته شده است. این کتاب که در بردارنده خاطرات ناب از زندگانی الهی، سیاسی امام خمینی(ره) است، در چهار فصل تنظیم شده که در فصل اول با عنوان امام از نگاه نزدیکان و بستگان 78 خاطره از زندگی ایشان را نگارنده  ذکر کرده است.

 خواستگاری و ازدواج، راضی به رضای دوست، تربیت دینی، ورزش، نماز اول وقت، رفتار با فرزندان، دعای عهد، احترام فوق العاده به همسر، حضرت امام وعلی کوچولو، دقت در کلمات، توجه به همه امور زندگی، مهربان‌ترین پدربزرگ، عبادت در جوانی، رعایت نوبت و سفارش به بچه‌ها بخشی از موضوعات خاطرات فصل اول است.

خلاصه کتاب  عسل درمانی:: نویسنده در این کتاب اقدام به  ارایه اطلاعات لازم ومورد نیاز مردم در خصوص زنبور عسل و چگونگی تولید و فرآوری عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل نموده است. ارایه خواص واقعی و علمی عسل های طبیعی و دیگر فرآورده های زنبور عسل از جنبه های غذایی ، دارویی و درمانی به نحوی که هر فرد بتواند به حقایق این مواد پی ببرد و پس از استفاده صحیح این مواد به نتایج مورد ادعا دست یابد و برای داشتن تغذیه سالم و خوب، مصرف عسل را جزء برنامه تغذیه ای خود و خانواده اش قرار دهد .ضمنا نویسنده دراین کتاب درخصوص خواص غذایی ، دارویی و درمانی عسل ، گرده ، موم ، بره موم، شاه انگبین و زهر زنبور عسل مطالب مفیدی راآورده اند.

 

خلاصه کتاب روی ماه خداراببوس:

روی ماه خداوند را ببوس” در حقیقت داستان شک به چیستی وجود انسان و خداست ، داستان زندگی مردی که در مورد خودش و خدایی که تا چندی قبل می شناخته دچار شک وتردید می شود .شخصیت اصلی داستان یونس دانشجوی دکترای پژوهشگری اجتماعی است که برای تز دکترا در حال تحقیق و جستجوی دلیل جامعه شناختی خودکشی دکتر جوانی به اسم پارسا است. پارسا دکترای فیزیک داشته و سالها بر روی مفاهیم ریاضی انسانی تحقیق و مطالعه داشته و هیچ مشکل عمده ای که دلیلی برای خودکشی باشد هم نداشته .روی ماه خداوند را ببوس به زعم بسیاری از فعالان حوزه ادبیات داستانی، تاکنون موفقترین کار مصطفی مستور است. کاری که هم توانست مخاطب عام را جذب کند و هم مخاطبان خاص را با خود همراه سازد. دغدغه های اجتماعی و آنچه که در ساختار کلی زندگی مردم شهرنشین می گذرد عمده ذهنیت این نویسنده را تشکیل می دهد، ذهنیتی که در اغلب آثار او مشهود است .
این کتاب اولین بار در سال۱۳۷۹ توسط نشر مرکز منتشر شد و تاکنون 41 بار چاپ و منتشر شده است . «روی ماه خداوند را ببوس » برگزیده جشنواره قلم زرین نیز شده است .

خلاصه کتاب  پنجشنبه فیروزه ای:«پنجشنبه فیروزه­‌ای»، جدیدترین اثر سارا عرفانی را می­ توان یک تجربه قابل اعتنا و قابل قبول در حرکت به سمت تولید چنین آثاری دانست؛ آثاری داستانی که پیش از هر چیز سعی دارند به دور از هر نوع قضاوت و یا ظاهرالصلاح نشان دادن بخشی از شخصیت­های داستانی و ترسیم فضاهای سفید و سیاه در داستان، سبک­های مختلف از زندگی انسانی را پیش روی هم قرار داده و مخاطب را به هم ذات پنداری با آن وادارند.«پنجشنبه فیروزه‌ای» با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می­شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می­تواند به سادگی با آن هم‌ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش­درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می­شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده­اند. شاید اوج رفتار عرفانی در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک­های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. عرفانی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می­برد که  در این سفر همراهند.توصیف دقیق پوشش، چهره و حتی شرح لحن آنها در کنار دیالوگ­‌های به کار رفته توسط آنها و نیز شیوه ری­اکشن­های جسمی آنها در بیان برخی جملات و عکس­العمل نشان دادن به آنها یکی از نقاط قوت وی در ترسیم شخصیت­های این رمان است. با این حال او در کنار این چنین ابتکاراتی، به ترسیمی ظریف و زیبا از اندیشه و نگاه و زندگی مؤمنانه از زاویه یک دختر جوان در بستر رویدادهایی که داستان پیش پای او می­گذارد دست یافته است.«پنجشنبه فیروزه‌­ای» از حیث بیان رویدادهای داستانی اثری به شدت امروزی است. به عبارت ساده­‌تر این رمان در زمره آثار آپارتمانی و لوکس و شبه­روشنکفرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان­های مذهبی می­گذرد. ساختار روایت دینی این رمان شکل گرفته در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همه ماست و همین مسئله است که این داستان را برای خواندن و پی­گرفتن قابل تأمل می­کند.

خلاصه کتاب  من زنده ام:خاطرات دوران اسارت:: این کتاب در حوزه اسارت و بخشی از خاطرات نانوشته 4 بانوی اسیر ایرانی به نگارش در آمده تا پاسخگویی بسیاری از سوالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ایرانی در زندان های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد. سی و چند روز بیشتر از حمله ی رژیم بعث به ایران نگذشته بود که چهار نفر از دختران امام خمینی دست نامحرمان اسیر شدند! «بنات الخمینی» عنوانی بود که سربازان صدام به چهار بانوی امدادگر ایرانی داده بودند. بعثی ها اول که ماشین شان را محاصره می کنند، از خوشحالی پایکوبی می کنند و پشت بی سیم به فرماندهان شان اعلام می کنند که دختران خمینی را گرفتیم! بعدتر برخی دیگر از افسران بازجو به این بانوان غیرنظامی می گویند از نظر ما شما ژنرال های ایرانی هستید!عنوان کتاب که بر روی جلد چاپ شده، دستخط معصومه آباد است. آن روز که برای فرار از بی خبری مفقودالاثری برای خانواده اش یا هر کسی که می توانست فارسی بخواند نوشته بود: «من زنده ام. معصومه آباد.»

کتاب از هشت فصل تشکیل شده است:* کودکی-* نوجوانی-* انقلاب-* جنگ و اسارت-* زندان الرشید بغداد-* انتظار-* اردوگاه موصل و عنبر-* عکس و اسناد

خلاصه کتاب  اجرای "راز قانون جذب"درزندگی:: در این کتاب درمورد استراتژی های خاصی صحبت شده است همه از تجربیات رابینز یا از تجربیان سازنده اطرافیان وی بوده است.این نکات بسیار مهم به ما می آموزد که چگونه گوینده و شنونده خوبی باشیم و حامی و عاشقی مهربان از ما می آفریند.دراین کتاب می خوانیم: 1- چطور باید آروزی قلبی مان را بر زبان جاری کنیم؟۲- اعتیاد به توان فردی و کسب موفقیت ۳- برای آینده نقشه بکشید۴- میان حرف دیگران نپرید۵- انتقاد به چه قیمتی؟!۶- ترس چیست؟۷- پیش به سوی خوشبختی۸- فقط به شادی و سعادت فکر کنید۹- عشق را بیاموزید۱۰- دوست دارید چگونه زندگی کنید۱۱- چگونگی اعمال تغییرات در زندگی۱۲- چگونگی عملکرد کائنات۱۳- حسرت, پله موفقیت۱۴- روند بخشش و...

تصاویر:








  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی