اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

اخبار و اطلاع رسانی خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد

معرفی کتاب دوست مهربان کبوتر ها در نشست کتابخوان کتابخانه شهید مطهری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد | پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ

در روزهای پایانی خرداد ماه نشست کتابخوان دیگری توسط کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی شهید مطهری اشتهارد برگزار گردید . در این برنامه تعداد 8 نفر از کودکان و نوجوانان به معرفی و اشتراک کتابهای خوانده شده پرداختند.
خلاصه ای از کتابهای ارائه شده در ادامه مطلب آورده شده است:


نام ارائه دهنده : ریحانه عینی  / نام کتاب :  دوست مهربان کبوتر ها/    سال نشر: 1388  /ناشر: موسسه ‌بوستان‌ کتاب ‌قم     /  نویسنده کتاب: مجید ملامحمدی   

"داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، برای گروه سنی "ج" و "د" در این کتاب فراهم آمده که عناوین برخی از آن‌ها بدین قرار است: هوا بوی شکوفه می‌داد؛ راه درست پیراهنی با عطر گل‌های بهشت؛ آن ماجرا، آن خواب؛ نماز روز عید؛ امام به شیرها چه گفت؟! کتاب با کتاب‌نامه به پایان می‌رسد."           

نام ارائه دهنده : ستایش عطایی نام کتاب : می می نی یه عالمه شیرینی  /سال نشر: 1383/ناشر: موسسه نشر افق، کتابهای فندق/نویسنده کتاب: ناصر کشاورز                                 

""می‌می‌نی "بچه میمون بازیگوش در این داستان مصور و رنگی در خوردن شیرینی زیاده روی می‌کند ;در نتیجه به دندان درد مبتلا می‌گردد .بدین ترتیب در می‌یابد که زیاده روی در خوردن شیرینی برای سلامتی مضر است .این داستان در قالب شعر برای گروه سنی "الف "و "ب "فراهم آمده است ."        

نام ارائه دهنده : حدیث نمکی نام کتاب :  آی دلم آی دلم     /سال نشر:  1393/   ناشر: نشر جمال/ نویسنده کتاب:  مجید محبوبی                              

موضوع کتاب در خصوص بهداشت و رعایت نظافت دهان  و دندان میباشد   و برای گروه سنی ب میباشد .    

نام ارائه دهنده : هنگامه بهادری / نام کتاب : پیلی به حمام میرود /سال نشر: 1388/ناشر: براق/نویسنده کتاب: زهرا خسروی                        

, "داستان کوتاهی از زندگی دانشجوی نقاشی است که درگیر پرسش‏ها و دغدغه‏های مهمی شده است. این دغدغه بعد از برگزاری نمایشگاه نقاشی و دیدن استاد فرشچیان که به نمایشگاه آمده بوده و تابلوها و طرح‏ها را تماشا ‏کرده ، اتفاق افتاده است. متعاقب آن، این جوان دانشجو با حادثه نیمه شعبان و صحبتهای پرشور و احساسی که در رادیو راجع به امام زمان (عج) بازگو شده، مواجه می‏شود. گوینده از اینکه ما در محضر امام زمان هستیم و ایشان تابلوی اعمال و شخصیت ما را می‏بینند، امید نقاش را متأثر می‏سازد و او را غرق تأملات و تنهایی و دغدغه خاطر می‏کند که آیا می‏تواند در پیشگاه امام معصوم از خودش دفاع کند."         

نام ارائه دهنده : یگانه بهادری / نام کتاب : قصه پدر بزرگ مهربان /سال نشر: 1383 /ناشر: سیماب/نویسنده کتاب: فاطمه سرگزی                             

 

"کودکان در این کتاب مصور و رنگی با زبان شعر با ظلم و ستم حکومت پهلوی، کشته و زندانی شدن مردم، حکومت استبداد، اتحاد مردم به رهبری امام خمینی (ره) و آزادی و شکست دیو ستم و ظلم و نیز چهره مهربان و انسان‌دوستانه امام خمینی، این شخصیت بزرگ تاریخ، آشنا می‌شوند."         

نام ارائه دهنده : معصومه  صریحی / نام کتاب : آفتاب خانه ما  /سال نشر: 1388 /ناشر: موسسه ‌بوستان‌ کتاب ‌قم/نویسنده کتاب: مجید ملامحمدی 
گروه سنی "ج" و "د" ، در این کتاب مصور و رنگی با گوشه‌هایی از زندگی امام زمان (عج) که در قالب داستان‌های کوتاه فراهم آمده آشنا می‌شوند.           

نام ارائه دهنده : زهرا  بابا/ نام کتاب : همیار طبیعت   /   سال نشر: 1388/ناشر: موج سبز/نویسنده کتاب:  مرجان طالب رضایی                                  

, "در این کتاب که در قالب شعر و با موضوع حفاظت از محیط زیست به چاپ رسیده است، داستان جنگلی بازگو می‌شود که درختانش توسط مردی برای فروش و ساختن خانه، بریده می‌شود. با این کار وی، جنگل از بین می‌رود و هنگام باریدن باران سیل راه می‌افتد و خانه مرد و خودش را از بین می‌برد. در این حادثه تنها پسر کوچکش نجات پیدا می‌کند و از زندگی پدرش عبرت می‌گیرد. او محافظ جنگل می‌شود و در حفظ آن می‌کوشد. مخاطبان این اثر گروه سنی «ب» هستند." 

نام ارائه دهنده : حسین نمکی / نام کتاب : زرد و صورتی  /نویسنده کتاب:  ویلیام استیگ   /سال نشر: 1391/ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان                   

"زیر آفتاب یک روز گرم و آرام، دو تا آدمک چوبی روی روزنامه کهنه‌ای دراز کشیده بودند. یکی قدکوتاه و چاق و صورتی‌رنگ و دیگری دراز و لاغر و زردرنگ بود. هر دو در فکر بودند. هر دو درباره چگونگی به وجود آمدن و رنگ خود تصوراتی می‌کردند و برای هم توضیح می‌دادند. آنها خود را رهاشده، تصویر می‌کردند و به وجود آمدن خود را تصادفی می‌دانستند. در همان موقع مردی آوازخوان با موهای بلند و به هم‌ریخته به طرفشان آمد و آنها را برداشت و بعد از برانداز کردن و اطمینان از خشک شدن آنها، آن دو را زیر بغل زد و از همان راهی که آمده بود، برگشت."





  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی اشتهارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی